Pages

MY WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 14, 2013

Cukur rambut Eryna


Aku dan husband X bercadang dan kalau bole X nak cukur botak rambut
anak kami.. sebab aku Xsuke tenggok baby botak
 (X comel pade pandangan mate aku)
lagipon rambut Eryna mase lahir sangatlah lebat :)
 
Tapi mak & bapak aku serta belah mentua X setuju sebab
pandangan orang tue kena cukur botakkan kepala anak sebab
rambut yang ade tue rambuat dalam perot x elok dan x suci @ kotor
itulah yang di beritahu oleh mak aku kepada aku..

Nak xnak kena ikut dan dengar kate orang tue.. 
Lagi satu banyak jugak yang aku dengar tentang
kebaikan botakkan kepala baby nie.. salah satu yang paling best
orang kate nanti anak kite X selalu sakit.. Alhamdulillah mmg betul pon..
sepangjang 10 bulan nie eryna sgt jarang sakit 2/3 kali saje itu pon
demam sebab nak tukar bulan nak tumbuh gigi dan nak pandai jalan :)
 
Sebab kawan aku sorang nie crite pasal anak die dah 2 orang
1st die botakkan kepala 2nd anak x botakkan sebab syg tkot rambut xlebat la
lambat tumbuh la mcm abg die dulu.. tapi die menyesal sebab anak selalu
sangat sakit itu dan ini sampai cari ubat lain2 siap susu kambing lg.. 
anak pon macam keras kepala sikit..
Mase tgk baby Eryna kawan aku nie pon ade nasihat suruh botakkan 
rambut anak aku jangan syg2 nanti rambut 2 tumbuh balik kan..



1st eryna kena urut, mandikan, sunat, cukurkan rambut then kena tindik..
aku nie X sampai hati nak tengok selamatlah ade mak..
aku dok dalam bilik nangis jugak tgk eryna nie..
pas satu, satu die tanggung sakit..
uwaaa..ciannyer anak mama :'(



 Eryna X pandai isap puting.. X caye tgk la gambar nie
siap nenek tolong pegangkan lagi nak pujuk suh diam..
hahaaa..kelakar pon ade kan
Mama memang X nak bagi eryna puting sebab takot 
susah nak lepas nanti bile dah setahun lagipon susah kalo puting hilang dan nak
tukar baru budak banyak yang cerewat..
 macam kakak mastura ( cusin eryna )
Selamat eryna sendiri yang x nak isap puting nie :)
nenek yang suh bagi sebab nenek kate senang nak pujuk kalau budak isap puting 
mama pon ikutkan ajer suh papa kamu belikan puting last2
memang kamu sendiri yang X nak..






 Inilah wajah baru eryna selepas dibotakkan..
Still comel la anak mama nie :)
walaupon botak kan..
sayang kamu banyak2.. miss u always..






 tenggok nie tido dalam buai pon nak meniarap baru lena..
macam-macam ragam la anak mama nie..





Banyak sangat-sangat gambar-gambar eryna dalam mama punye
handphone note nie.. dari 0 bulan sampai besar 10month dan akan terus amik
gambar2 kamu..macam-macam
gaye dan ragam kamu mama simpan.. :)



No comments:

Post a Comment