Pages

MY WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 29, 2011

Masak-masak :)

Hai semue dah tido ker.. rase masih awal la jam baru menunjukkan kul 11.30am, tapi mate aku x ngantok lagik pastu dapat idea untuk mengupdate blog malam nie.. :)
Hubby aku dah tido penat sangat keje hari nie balik lewat sebab banyak keje..
huhu cian kat hubby keje kuat nak cari rezeki...
Harap tido awal abang akan dapat rehat yang cukup ye.. sayang sangat kat abg..
Sayang nak update blog jap sebelom tido ;)

Aku nie suke memasak tau tapi aku suke masak lauk pauk jer kalau masak kuih ker,
buat kek ker aku x minat sangat...
aku suke cube resipi baru yang agak-agak sedap so kalau aku rase nak masak ape-ape aku suker search kat internet jer :) 
<biasenyer resepi yang aku dah tahu namernyer>
tapi hari 2 aku jalan-jalan singgah kat kedai buku ngan kak Julie then aku suke  singgah kat bahagian buku resipi nie kalau masok kedai buku, sampai dah terbeli 3 buah buku masakan :)

Tengok resepi dalam buku tue menarik & rase macam sedap jer kan, so aku beli la
sebab nak cube masak untuk hubby tercayang... 
Aku dah cube satu resepi namernyer "Daging pattaya", mesti korang ingat aku tipu kan sebab biase dengar nasi goreng pattaya jer kan.. 
X caye jom kite same-same tengok..


Inilah 3 buah buku yang aku beli :)









HASILNYER.....



nie la rupe resipi daging masak pattaya :)

Sedap tau , bleh la sape-sape nak cube..
Jom tengok ape-ape lagik lauk yang penah aku cube masak
( resepi nie xde dalam buku yg aku beli tau )


hantam jer masak x tahu ape name resepi nie, msk jer bhn yg ade :)



Spagetti + bebola daging



nie x ingat la ape namer resepi...



Sup ikan + sayur campur..



Maggie sup jer nie hubby nak makan tengah2 malam :)



laksa..aku suke laksa yg dibuat sendiri x suke beli kureng sedap


Inilah resepi dari dapurku :) nanti rajin aku nak cube resepi-resep lain lagi
Oookey itu jer la yg aku nak kongsi :)
Jom masuk tido nantuk dah nie...
Assalamualaikum...



No comments:

Post a Comment