Pages

MY WEDDING ANNIVERSARY

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 22, 2011

Sakit yang pelik???

Sapekah gerangan yang kena penyakit pelik nie???
Hubby aku la yang kena penyakit pelik nie.. X tahu la ape name penyakit nie sebab tue la aku kate penyakit nie pelik..hihi..mule-mule ingatkan demam campak sebab mase mule-mule check doctor kate nie demam campak..sebab bintik-bintik merah ade mate..
tapi masuk sebulan pon x baik- baik gak.. ubat dah habis semue dah amik lain pon kt farmasi tapi still x baik-baik gak..

Macam-macam dah aku buat letak bedak sejuk la, bubuh daun semambu la, surah makan pantang seafood tapi same gak x baik2.. Kesian hubby dah sebulan x tdo lena malam asyik terjage & tergaru-garu jer gatal yang teramat sangat..huhu..sedih aku tengok , aku pon jage malam gak tolong garu..hehe..nantok tau...

Kami g klinik kerajaan mase dah 3 minggu sakit xde kurang > kat jelatek ingat bleh jumpe la ape penyakit nie last2 check kate bukan demam campak & bagi hubby ubat tahan gatal je pastu bagi surat tolak g HKL, pastu kami pon cepat-cepat pegi ingatkan boleh cepat tahu ape hal la ngan hubby aku nie kan.. Tapi sampai sane kena tunggu appointment la plak.. tension jer dah la x check langsung pahtu bagi appointment dah la lamer gile sebulan lagi...mampos la macam nie... kami pon balik la dengan rase kesedihan..huhuhuuu :'(


Nie la rupe penyakit elergik yg pelik..

dah sapu bedak sejuk pon x surut gak..huhu..pening tau

Daun semambu ~ bos yang suruh kawan die carikan..TQ :)

bland daun semambu & campur ngan bedak sejuk

pastu tampal kt maner bhagian yg gatal..


Dah buat semue kat atas pon x baik-baik gak last skali....
Alhamdulliah lepas jumpe doctor kat melawati (Klinik Amin) baru hubby beransur pulih
Makan ubat yang doctor bagi & pantang makan benda2 yang bleh buat gatal badan
Rupe-rupenyer sakit pelik nie di sebabkan alergik sabun softener jer..
Memang aku baru tukar guna softener baru keluaran Soflan yang botol warne hijau tue, sebab bau yang amat wangi walaupon pakaian dah siap di cuci 2/3 hari...
So sekarang xleh nak tukar2 sabun untuk cuci baju takot elergik kt hubby

Kesian ngan hubby x pasal-pasal kena jadi model blog aku plak kan..
Oookey itu saje untuk kalian ini..bye..bye.. :)









2 comments:

  1. doktor amin bagus kan.aku pun alergik sabun gak.
    sabun ni byk bahan kimia.kalau badan jenis xtahan msti alergik.

    ReplyDelete
  2. alhamdullilah...lepas jumpe doctor amin baru sembuh..terok kn xpenah2 tgk elergik smpai camni..

    ReplyDelete